MVO Vlaanderen, de start- en ontmoetingsplek voor iedereen met een interesse in maatschappelijk verantwoord ondernemen, interviewde afgelopen zomer Bart Busschaert, over Scelta Mobility, maar ook over de duurzame aanpak in de uitwerking van een mobiliteitsplan. 

Dat Scelta Mobility als bedrijf sterk inzet op duurzame verplaatsingen, kon u in een eerder nieuwsitem al lezen. Maar ook in onze projecten is duurzame mobiliteit een focus. Zo houden we bij het opstellen van een mobiliteitsplan niet alleen rekening met bereikbaarheid maar besteden we ook aandacht aan de omgeving en de verkeersleefbaarheid. Een belangrijke leidraad daarbij zijn de bezoekersgegevens of de gegevens van ons doelpubliek. Bij het optreden van AC/DC in Dessel bleek bijvoorbeeld dat vijftien procent van de concertbezoekers uit de regio kwam. Door in te zetten op extra fietsmaatregelen (bewaakte fietsenparking, communicatie over fietsinfrastructuur, bewustmaking van bereikbaarheid per fiets) kwamen er meer dan 3.000 mensen met de fiets.

Het opstellen van een mobiliteitsplan op maat vergt een grondige analyse van het doelpubliek. Helaas ontbreken hier vaak gedetailleerde gegevens. Daarom werken we zelf en samen met onderzoekspartners aan een kennisdatabank over recreatief verkeer.

Wilt u meer weten over de duurzame aanpak die we bij Scelta Mobility gebruiken? Lees dan het volledige artikel hier, of contacteer ons.

Abonneer op onze nieuwsbrief

We houden u enkele keren per jaar op de hoogte van onze updates en ons aanbod. U kunt op elk moment opnieuw uitschrijven.