Het STOP-principe

STOP staat voor Stappers, Trappers, Openbaar en collectief vervoer en Privé vervoer. Door de modi in die volgorde te behandelen, wordt er voorrang gegeven aan duurzame mobiliteit. Het STOP-principe kan toegepast worden in communicatie, in het mobiliteitsbeleid en in de inrichting van de omgeving. En die laatste toepassing biedt opportuniteiten voor wegenwerken.

STOP als leidraad bij wegenwerken 

Het STOP-principe is de laatste jaren de leidraad geworden bij het ontwerpen van nieuwe infrastructuur. Dat bevordert niet alleen duurzame mobiliteit, het komt ook de verkeersveiligheid en de doorstroming ten goede. Maar wanneer nieuwe infrastructuur wordt aangelegd en de wegenwerken starten, is het STOP-principe al te vaak zoek en overheerst het autodenken bij het uitwerken van omleidingen.

Vlaams Congres Verkeersveiligheid

Scelta Mobility (bereikbaarheidsadviseur voor AWV Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen) hanteert het STOP-principe als leidraad bij wegenwerken. Hoe gaat het STOP-principe hand in hand met een vlotte werf, (verkeers)veiligheid en doorstroming? Hoe voeren we een impactanalyse uit rekening houdend met het STOP-principe? En tot slot, welke minderhindermaatregelen volgen daaruit? Neem dan deel aan onze sessie op het Vlaams Congres Verkeersveiligheid van 2024 en kom er alles over te weten.

Stel zelf je programma samen door te kiezen uit deze en andere boeiende themasessies. Laat je verassen door keynotespreker Kris Peeters (Kiezen is winnen), ga op fiets- of wandeltocht door Kortrijk, kom netwerken en ontdek wie de Vlaamse Verkeersveiligheidsprijs 2024 wint. Benieuwd?

www. vlaamscongresverkeersveiligheid.be

Abonneer op onze nieuwsbrief

We houden u enkele keren per jaar op de hoogte van onze updates en ons aanbod. U kunt op elk moment opnieuw uitschrijven.